Det er egentlig meget simpelt.

Vi klarer planlægning, transport af MC og ruter - du kommer på eventyr på din egen motorcykel. Det eneste du skal gøre er at hoppe på en flyver og møde os på din udvalgte destination. Her er vi klar med rute, hoteller, motorcykler og guide til at køre forrest. Vores fornemmeste opgave er at sikre at du føler dig i gode hænder. Før, under og efter.

Transport af motorcykler og grej

Vi ved godt at din motorcykel er dit kæreste eje - derfor passer vi godt på den.

Inden afrejsedato aftaler vi tid og sted for aflevering af motorcykler og grej. Der er mulighed for at aflevere på centrale steder på hhv. Sjælland og Jylland.

Det betyder at du kan flyve med en enkelt lille håndbagage taske. Nogen foretrækker også at tage hjelmen med i flyet. Men sender du den med bilen, passer vi godt på den undervejs.

Motorcyklerne bliver transporteret med varebil, trailer eller lastbil. Vi sikrer at maskinerne står godt fastspændt - og kontrollerer løbende stropper, tilstand og forhold.

Hoteller og mad undervejs

Vi udvælger på forhånd hoteller til undervejs. Det gør vi med afsæt i dialog med de pågældende hoteller. Vi vil gerne have fornuftige hoteller, med mulighed for et varmt bad og en god nats søvn. Ligeledes vægter vi det højt at der er gode parkeringsfaciliteter til motorcykler og følgebil. Det er ikke nødvendigvis 5*, men fine og fornuftige steder vi vælger.

På langt de fleste hoteller vil vi spise aftensmad og morgenmad. Så vi forsøger også at finde hoteller med gode spisesteder tilknyttet - eller tæt på.

Frokosten er sværere at planlægge. Vi kan stå midt i bjergene i Montenegro eller på en ørkenslette i Marokko. Hvis vi kan få mad undervejs så gør vi det. Men det kan være at vi sender hvert hold afsted med et par jetboils, nogle vandflasker og nogle frysetørrede retter. På den måde kan vi få hurtig, lækker og let mad på sporet. Og samtidig sikre at hygiejnekrav og energiniveau opretholdes. Kan vi finde et lækkert spot med en storslået udsigt gør vi selvfølgelig det.

Ruter, spor og optioner

Vi udarbejder spor og ruter. Det gør vi med afsæt i erfaringer, tidligere ture og hvad vi synes ser spændende ud. Både spormæssigt, men også med eventuelle seværdigheder i baghovedet. Mange gange har vi kørt sporene før. Men der vil på hver tur også være passager, hvor vi skal på opdagelse. Finder vi nye gode spor gemmer vi dem til næste gang vi skal afsted.

De fleste dagsruter byder på flere mulige sporvalg. Her kan man i samråd med ens gruppe og guide, udvælge hvad humør, energi og temperament tillader og tiltaler.

Er der sand på sporet, vil vi altid lave en alternativ rute. Det er ikke alles lyster, evner eller motorcykler der egner sig til sanddyner og sandkørsel.

Guider og hold

I god tid inden afgang opretter vi en facebook gruppe for alle deltagere. Her kan man dele spørgsmål, lister, kommentarer eller andet med sine rejsekammerater. Det er også muligt at benytte gruppen som samlingssted for foto og video der bliver taget undervejs.

Vi kører som udgangspunkt i hold mellem 5-9 personer. Holdene får en guide med som kører forrest og viser vej. Guiderne er alle erfarne motorcyklister med mange kilometer i sadlen og erfaring fra terræn og grus kørsel. Det er dog vigtigt at understrege at vi er på eventyr. Så hastighed tilpasses altid terræn, deltager- og energi niveau. Så ingen skal køre over evne eller egen komfortzone. Der er også både tid til at strække ben og tage foto undervejs.

Når man deltager på vores arrangere ture, er vores ambition at alle føler sig som en del af et hold. Vi hjælper og støtter hinanden med de udfordringer vi møder undervejs. Guiden har simpelt førstehjælpskit med samt basalt værktøjssæt. Vi opfordrer dog alle til selv at medbringe relevant oppakning på turen. Huskelisteforslag bliver udsendt i god tid inden afgang.

Sikkerhed og procedurer

Motorcykel kørsel medfører altid en vis risiko. Skulle uheldet være ude har vi udarbejdet en klar proces som følges. Som udgangspunkt tager guiden styring og fordeler roller til resten i teamet. Inden afrejse gennemgår vi kort processen, så alle deltagere er bekendt med den. Vi sørger for at alle er informeret om alarmtelefonnummer for det pågældende land.

Alle guider kører desuden med et førstehjælpssæt.

Som ekstra sikkerhed har alle grupper tp eller flere Garmin InReach GPS’er med. Hvis gruppen undervejs deler sig, kan vi sikre at begge får en GPS med videre. Disse GPS’er udsender kontinuerligt et signal om lokation, hvilket gør det muligt at fastlægge hvor hver gruppe befinder sig i RealTime. InReach GPS muliggør også tovejs kommunikation - selv hvor der ikke er telefondækning.

Foto og video

På alle ture vil vi som arrangører tage foto og video undervejs. Målet er at udarbejde en lille video eller samling af foto. Både for bedre at kunne huske turen, men også for at have marketingmateriale til kommende ture. Ved at deltage på turen giver du samtidig tilladelse til at foto og video hvor du er afbilledet må benyttes til ovenstående formål.

Se desuden under hver enkelt tur i afsnittet: Godt af vide. Der er også god information.

Hvordan er forløbet, når du tager på tur med os?

  • Tilmeld dig

    Du tilmelder dig den ønskede tur og betaler depositum for at sikre din plads. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

  • Facebook gruppe

    Alle deltagere bliver tilføjet til en facebook gruppe, så der kan deles spørgsmål, lister og gode råd.

  • Video møde og infobrev

    I god tid inden afrejse, udsender vi infobrev. Ligeledes bliver du inviteret til et video møde hvor vi gennemgår praktisk info før turen

  • Betal Restbeløb

    Ca. 4-6 uger før afgang beder vi dig indbetale restbeløb for turen.

  • Aflevering af MC

    Ugen inden turen, afleverer du din MC på en central lokation. Det er også her du skal medbringe det grej der skal med på tur.

  • Afsted på tur

    Endelig skal vi afsted. Vi mødes i lufthavnen og flyver mod destinationen. Når vi kommer frem udleveres MC og grej iht. planen.