Marokko 2024 og 2025

‘The closest far away country in the world’

Atlasbjergene, sanddyner, ørkenkunst, beduinlejre, grus- og stenveje, tagine, dromedarer, Medinaen i Marrakech og små Riads. Marokko er kun 4 timer væk med fly - men det er ligesom at lande i en helt anden verden. Et land vi aldrig bliver trætte af. Vi glæder os til at dele flere oplevelser i Marokko med dig. Kom med på tur i efteråret 2024.

Lørdag til lørdag - 6 køredage Start og stop i Marrakech

23. - 30. November 2024 UDSOLGT

22. Feb - 1. Marts 2025

22. Nov - 29. Nov 2025

Pris: Kr. 17.775,-

Depositum på kr. 3.500,- betales ved bestilling. Vi tager forbehold for ændringer eller annullering ved for få tilmeldinger.

Højdepunkter

  • Oplev den energiske og farverige Medina i Marrakech

  • Kryds Atlasbjergene via Tizi n'Tichka passet

  • Oplev bagveje langs Atlasbjergene

  • Små og autentiske landsbyer og riads

  • Den befæstede by Ait-Ben-Haddou

  • Retur til Marrakesh via Tizi n'Test (de 1001 svings vej)

  • Dromedarer og beduiner i ørkenen

  • Kør i yderkanten af Sahara (der er også en vej for dem der ikke ønsker sand)

  • Oplev rallybyen Zagora

  • Grusveje, bjergveje og masser af episke udsigter

  • Marokkansk mad (især Tagine) og gæstfrihed

  • Udfordringer og oplevelser du vil huske resten af livet

Tur programmet kort

Dag 1

Ankomst Marrakech. Transfer til hotel hvor vi spiser frokost. Herefter fri sightseeing i Medinaen i Marrakesh, mulighed for kurspa, massage eller afslapning på hotellet. Motorcykler udleveres og klargøres om eftermiddagen.

Dag 2

Afsted på motorcyklerne. Vi skal vænne os til trafikken i Marokko. Dagens tur går over Atlasbjergene via Tizi n'Tichka passet. Vi tager bagvejen mod Ouarzazate og kommer forbi den befæstede by Ait-Ben-Haddo

Dag 3

Ud på de små veje syd for Atlasbjergene. Vi kommer rigtig ud på øde sletter og får bjergene som baggrund. Flere steder må vi igennem flodaflejringer. Grusvejen føles nærmest endeløs. Alternativt kan man tage asfaltvejen og opleve Gorges de Dages.

Dag 4

I dag går turen af bagveje over bjergene ned mod Zagora. En forholdsvis kort dag hvis man ønsker at lade batterierne op på hotellet i Zagora. Alternativt køres der et super loop i området. Zagora er en kendt Rally by, som butikker, værksteder og bybillede generelt bærer præg af.

Dag 5

Dagen hvor vi kommer helt ud til sanddynerne og kan skimte Sahara i horisonten. Vi skal ikke ud og køre de store sanddyner, men der er krævende passager med løs sand. Så der er garanti for at få varmen. En alternativ rute køres nord om sandet, men den byder på masser af grusveje og udfordrende passager.

Dag 6

Vi bevæger os nordpå igen. Ad bjerg- og grusveje går det ad bagveje. Flotte udsigter venter. Dagen slutter med en stor beslutning. En krævende og udfordrende vej over bjergene, eller den mere afslappende tur ad asfalt til dagens hotel.

Dag 7

Dagens rute går retur mod Marrakech - hovedsageligt på asfalt. Vi skal over Tizi n'Test passet, der lokker med 1001 sving. Vi har opgivet at tælle dem alle. Masser af lokale landsbyer, måske vi ser en paraglider og der er også tid til en kop kaffe på ruten. Vi lander på samme Marrakech hotel som vi startede på.

Dag 8

Efter morgenmaden går turen mod Marrakech lufthavn. Det er tid til at finde tilbage til Danmark. Tak for denne gang og på gensyn.

Hvad er inklusiv i prisen:

  • Fragt af MC og grej til og fra Marrakech, Marokko (inkl. evt. Toldbehandling)

  • Transfer fra Marrakech lufthavn til/fra hotellet i Marrakech

  • Tur lørdag til lørdag med 6 køredage (første dag er der selvstændig sightseeing i Marrakech Medina. Sidste dag er rejsedag med transfer til lufthavn og hjemrejse)

  • Følgebil fra hotel til hotel der fragter dit grej

  • Overnatning på hotel eller riad alle dage i delt værelse (2 senge)

  • Sikkert sted at parkere motorcyklen for natten

  • Morgen- og aftensmad på hotellerne

  • Garanti for store og spændende oplevelser

  • Røverhistorier når vi kommer frem til hotellet

  1. Alle priser er i DKK og der tages forbehold for ændringer i prisen afhængig af kurser, uforudsigelige omstændigheder mv.

Hvad er ikke inklusiv i prisen:

  • Fly eller anden transport til/fra Marrakech

  • Brændstof

  • Transport af MC til/fra afleverings-/afhentningssteder i Danmark

  • Eventuelle seværdigheder eller entreer

  • Drikkevarer (alkohol) og frokoster

  • Rejseforsikring og forsikring generelt

  • Enkeltværelse tillæg (kan tilkøbes for Kr. 2.500,-)

  • Alt som ikke er beskrevet som inklusiv

Godt at vide

Godt at vide

Vi skal på tur og på eventyr - det er ikke et rally eller race. Når det så er sagt, så forventes det at du har +2 års erfaring med motorcykelkørsel. Også uden for asfalten. Du skal kunne beherske din maskine på små bjergveje, nålesving og offroad generelt. Vi skal ned og køre både asfalt og grusveje. Stenveje, sand og sværere passager kan forekomme. Plus vi ved jo ikke altid hvad der venter os. Men husk at vi hjælpes ad og ingen skal køre over evne. Vi bestræber os på at vi ikke kommer til at køre når det først er blevet mørkt.

Som deltager på Adventureride tur, kan du få rabat på et kørekursus hos Gruskursus.dk.

Evner og køreerfaring

Selvom det ikke er hverken rally eller race, så kan der være lange dage i sadlen. Der kan ske ændringer i dagsprogram eller plan, så forvent udfordringer undervejs. Fx i form af punkteringer eller nedbrud. Derfor skal du helst kunne holde gejst og fokus i mange timer. Vores Marokko tur kræver at du er i okay fysisk form og ikke har udfordringer med helbredet generelt.

Fysisk form

Det er vigtigt at du har gældende og dækkende rejse- og ulykkesforsikring. Med dækning for medicinsk behandling og hjemsendelse. Marokko er udenfor EU og deres sundhedsvæsen er ikke som vi kender det i Danmark. Ligeledes skal du sikre dig at din motorcykel er forsikret i forbindelse med transport. Det gælder både for kasko og ansvar.

Forsikring mv.

Motorcyklen bør være af adventure typen. Men mærke er underordnet.

Før afgang bør du sikre dig at din motorcykel er klar til en uges strabadser. Det er ofte begrænset med adgang til værksteder eller mekanikere på turen. Så et stort service, nye sliddele og friske dæk er værd at overveje. Dækmæssigt bør du køre på reelle knopdæk. Grove dæk med godt mønster kan også gå an, men vi anbefaler knopdæk.

Vi har lavet en aftale med Jens Winther MC i Roskilde. Her kan du få service og dæk til deltager rabatpris.

Motorcykel og dækvalg

Har du spørgsmål så tøv ikke med at kontakte os!

Thomas

Mobil: +45 22 69 89 60

Morten

Mobil: +45 61 77 40 06 (bedst efter kl. 16)